Statistikat |
Gjithsejt online: 4 Vizitorë: 4 Anëtarë: 0 |
|
Provat per egzistencen e Zotit
Prova per egzistencen njera nderceshtjet me te nderlikuara jo vetem fetare e teologjike, por dhe folozofike e shkencore , me te cilen e kane °vra° mendjen e tyre gati te gjithe njerzit e njohur te mendjes , te teorise dhe te krijimtarise ne pergjithesi madje jo vetem ata por edhe shumica enjerzve te rendomte, eshte padyshim ceshtja e egzistences apo mosegzistencenes se Zotit ndersa ateistet jane angazhuar dhe sot angazhohen qe te provojne se se Zoti nuk egziston dhe se feja eshte nje mashtrim dhe nje opium per turmat°, teistet perkundrazi jane perpjekur te provojne se Zoti egziston dhe si rrjedhoje feja jo vetem qe nuk eshte kurrfare mashtrimi por paraqet nje komponent te rendesishem te jetes shpirterore, kulturore, kombetare e shoqerore te njeriut si individ dhe te njerzise teresi te pakendeshem, me te pamend dhe me te papershtatsshem e te paendeshme per bsede jane ata njerez qe pa lodhur qe pa lodhur fare mendjen dhe pa pasur kurrfare njohure nga fusha e fese, teologjise apo e filozofise se fese ne mynyre arrogante dhe injorante e proklamojne ceshtjen egzistences se Zotit dhe lidhur me kete ceshtjen e fese si nje ceshtje e cila nuk meriton asnje angazhim mendor hic me pak te pamend dhe te pakendeshem per bisede rreth ketyre ceshtjeve nuk jane as teiste laike apo klerike te cilet nuk duan ta perdorin ate qe eshte gjeja me e mire e njeriut mendjen kritike dhe thjesht e perserisim ne mynyre dogmatike disa thenie dhe shkrime te shenjta.Teistet kane paraqitur shume prova ne te mire te egzistences se Zotit, nder te cilat me te njohura jane prova kozmologjike, prova teologjike, prova historike, prova ontologjike, prova morale etj.
Prova kozmologjike per egzistencen e Zotit mbeshtet ne pikepamje e Aristotelit(284-322 p.e.s) per °levizesin e pare te palevizshem’’(gr proton kinunòlat.primum mobile apo primum movens) meqenese cdo gje leviz ngase dicka e ve ne levizje dhe meqenese zinxhiri i levizezve te levizshem nuk mund te jete i pafund del se egziston levezesi i pare i cili te gjitha sendet i ve ne levizje .Ky levizshem i pare eshte Zoti .pastaj cdo gje qe egziston e ka shkakun e vet asgje nuk mund te egzistoje paqene e shkaktuar nga ndnje shkak mirepo ky zinxhir i shkaqeve nuk mund te jete i pafund prandaj patjeter mund te egzistoje ndonje shkak i fundet i cili shkakton gjerat e tjera por nuk eshte i shkaktuar sepse po te ishte i shkaktuar nuk do te ishte shkaku i fundit i zinxhirit ose burimi i shkaqeve.pikerisht ky shkak i pashkaktuar i te gjitha sendeve eshte Zoti.Sipas kesaj prove del se Zoti eshte sci e ka thene Baruh del Spinoza (1632-1637) Shkak i vetvetes (lat causa sui) ose te qenurit si Krijues i shkaqeve dhe i gjithe sendeve te tjera.
Prova ontologjike per egzistencen e Zotit. Eshte shtjelluar dhe paraqitur per here te pare ne vepren e filozofit, teologut dhe te njohur anglez Anzelm Kenteberiut(10033-1109) me titull Proslegion ne shekullin XIX kete prove e perkrahu dhe e mbrojti filozofi italian V Xhoborteri.Nese Zotin e paramendojme si te persosur ,me te larte me te madh cfare nuk jane dhe nuk mund te jene asnje qenie tjeter si Ai , atehere nuk eshte e mundur qe ky paramendim te jete vetem subjektive vetem mendore dhe keshtu te jete me e ulur si qeniet e tjera te cilat nuk jane kurrsesi te persosura e aq me pak absolutisht te persosura, megjithate egzistojne realisht.Prandaj meqenese d paramendojme si Te Persosur absolutisht te Persosur dhe absolutisht te madh °cfare asgjeje tjeter mund te paramendohet tjeter me e madhe°(id qund nihil maius cogistari potest) del se Zoti egziston .Nje Zoti te persosur nuk mund ti takoje mosegzistenca..kete e kaq aprovuar filozofi dhe shkencetari fraces Rene Dekart.
Prova teologjike per egzistencen e Zotit eshte e lidhur me emrin dhe pikepamjet filozofike .. .... ... Per te cilin cdo gje ne bote dhe vete bota ne teresi e ka qellimin e vet asgje nuk egziston dhe nuk zhvillohet pa ndonje qellim te caktuar mirepo kete qellim nuk ia kane shtruar vetes vete sendet ngase ata nuk kane vetdije prandaj del se kete qellim apo keto qellime ne baze te te cilave egzistojne, levizin dhe zhvillohen qeniet duke pefshire ketu dhe njerzine i ka shtruar dikush tjeter Nje zot i plotfuqishem i Gjithdijshem qe kujdeset per gjithesine.
Prova historike per egzistencen e Zotit mbeshtet ne pohimin se te gjithe njerzit besojne ne Nje te Plotfuqishem te Gjithdijshme dhe te mbinatyrshme .Kjo lloj ndjenje njerzve sikur iu ka bashkelindur ideja e egzistences se Zotit.Kjo nuki mund e jete gje e rastit perkundrazi kjo provon se Zoti egziston.
Prova morale per egzistencen e Zotit meqenese egziston nje rend bteror moral dhe vetdije premordiale e njeriut per rend moral te cilit duhet permbajtur del se patjeter duhet e egzistoje nje Zot qe gjithnje e vendos kete rend moral me ane te profeteve.Ne kete kuptim e pat kuptuar dhe poeti Rus Dostojevski (1821-1881) duke thene se °Sikur Zoti mos egzistonte atehere cdo gje do te ishte e lejueshme°
Prova Llogjike Menjda gjykon dhe analizon fakte mbi ngacmimet nga me te ndryshmet qe vijne per egzistencen e Zotit.Nuk ka mundesi qe nje qenie qe ska qene me pare te krijoje vetveten e perderisa eshte e krijuar dmth qe para krijimit nuk ka pas egzistuar dhe perderisa dicka nuk ka pas egzistuar para krijimit te saj nuk mund ta krijoi vetveten.
Prandaj Allahu thote ne kuran.
A mos u krijuan prej asgjese, apo ata vete jane krijues(Tur-35)
Dhe meqe nuk ka pas egzistuar para krijimit te saj gjithesia nuk ka mundesi te krijohet vete pa nje krijues te plotfuqishem dhe te gjithdijshem.
Thote Allahu ne kuran.
Ne ju krijuam jue pse pra nuk pranoni(Uakia 57)
duke sqaruar prape thote.
A mos i krijuan ata qiejt dhe token?Jo por ato nuk jane te bindur.(Tur 36)
Vetem pabindeshmeria dhe arroganca jane shkak per mohimin e Zotit
|
Kategori: Shehadeti - Dëshmia | Shtuar nga: shpend-xhelili (25/09/2009)
|
Klikime: 1011
| Ranguar: 5.0/1 |
|
|